diumenge, 3 de juny del 2007

Congrés SAT2007 - Lisboa

Apa.., ja tornem a estar a caseta després de passar mitja setmana a la capital de Portugal.
Abans de relatar-vos qualsevol altre cosa dir que Lisboa no paga pena... :(
I a continuació..., la crònica del viatge!!! :D

Dilluns dia 28:
Em vaig aixecar a les 3:45 del matí per agafar el cotxe, carregar-hi les maletes, anar a buscar a la gent (Míriam, Jesús i Víctor) i a les 5:00 de la matinada començar la nostra via vers l'aeroport de Barcelona. Tot va anar molt bé (bé..., això ho haurien de dir els meus tres acompanyants, que alguns que altres no se n'acaben de refiar de la meva conducció... :() i a les 6:30, més o menys, deixàvem el cotxe a l'estacionament de la terminal B i ens encaminàvem vers la zona de check-in (facturació). Un cop allí, no havia passat ni 10 minuts que van arribar la resta d'integrants del grup (Ignasi, Josep i Alberto) i ens vam disposar a realitzar l'obtenció dels bitllets i a enviar les nostres bosses directament al portaequipatges de l'avió. Fet tot això encara ens quedava més d'una hora per enlairar-nos, per tant, vam anar a prendre alguna coseta i a xafardejar.
Va arribar l'hora de l'avió i jo em vaig emocionar!! Però com m'agrada volar!!!!!!!! Uouououoououuouououo, quina emoció, quina emoció XDDD. La parella del davant, que s'assentava amb el Víctor, em miraven amb cara rara XDDD.
Total, després d'un vol sense incidències (no hi va haver turbulències... :() i que se'm va fer molt curt, vam arribar a Lisboa. Un cop allí..., agafem les maletes, anem a informació, lloguem dos taxis i cap a l'hotel. No obstant, vam arribar massa d'hora i no vam poder fer l'entrada a les habitacions... :(. Així doncs, vam deixar les maletes en una sala per guardar-les i després ens en vam anar a donar un volt amb el bus turístic. D'aquests passeig en puc treure dues coses...:
  1. La part de Lisboa bonica està a la ribera del Tajo
  2. El Josep i el Jesús van acabar gambes perdudes, pobrets..., i a mi se'm va cremar la ratlla del cabell XDDD
Després de fer la volta vam anar a dinar..., a un lloc bastant dolent, però bueno, què hi farem. Vam demanar el que tots podíem mig entendre: Sopa i Lombo XDD, i per la tarda ens en vam anar a les habitacions una estona (després d'haver-les pagat..., que no se'n van refiar de nosaltres... :() i després, els 4 mosqueters vam anar a donar un tomb per la plaça Espanya (maleïda plaça!!!, però quines pujades!!!! XDDD).
Al vespre vam anar a sopar a un italià amb els profes: Ansòtegui, Argelic (qui tenia raó.... :D), Maria Bonet i Manyà i al final del dia una foto tots juntets :D
En pujar a l'habitació vam fer una mica de sarau amb la Miri, però aviat a dormir, que estàvem tots plegats esgotats.

Dimats dia 29:
A les 7:45 ens vam llevar a tot del "Séptimo de caballería" i ens vam començar a preparar per assistir a les conferències del congrès. A les 8:50 els nois ens van venir a buscar a l'habitació i a les 9:00 ja estàvem a l'hotel del costat per tenir el privilegi de conéixer al senyor Martin Davis (de l'algorisme Davis - Putnam). Posteriorment hi va haver el coffe-break i després tres xerrades més.
Punt a destacar: el senyor americà amb deix alemà amb triple dosi de cafeïna que preguntava a cada torn de preguntes i que no hi havia manera d'entendre XDDD.

Un cop acabades les xerrades ens en vam anar a dinar en una mena de buffet lliure i a la tarda, després de descansar una miqueta (qui diu descansar diu estronxar-se de riure pensant certes bromes XDDD), vam anar al Corte Inglès (English Cut, si s'ha de ser internacional se n'és, eh?, només faltaria XDDD) on jo em vaig comprar un gorret, per protegir la meva crisma XDD, i la miri un "speedmeter" per la seva bici.
En arribar a l'hotel els nois van anar a sopar i la Miri i jo ens vam quedar a prendre un entrepà i dutxar-nos. Quan van tornar ens vam reunir tots a la nostra habitació per fer petar la xerrada i després, a dormir s'ha dit. Ara però, aquella nit la Miri i jo no les vam tenir totes..., vam estar a un pèl de trucar als nois i demanar canvi d'habitacions... Què és això d'anar tocant les portes de les altres habitacions (més concretament les que comuniquen una habitació amb una altra internament) i espantar a dues pobres noies com nosaltres!!!! :'(

Dimecres dia 30:
El matí va ser el mateix que el del dia anterior, amb la diferència que el Jesús i jo vam sortir de les conferències per parlar amb la Maria Bonet sobre el doctorat de gràfica i el TFM (treball final de màster). Vam rebre molta informació i els profes es van dur super bé!! Em va agradar moltíssim, però al mateix temps estic ben esfereïda... :S
D'altra banda, em vaig adonar que m'encanta anar a una universitat petita com la UdL, ja que el companyerisme i el tracte que hi ha entre alumnat i professorat és molt distés i de molt agrair..., ens tracten com a uns iguals, pràcticament.

Finalment, després de marxar del congrès, vam anar a dinar i després a buscar les maletes per anar a l'aeroport. Nota dolenta del dia? La borderia de la recepcionista que ens havia de fer la factura... Encara sort que no em fa mossegar la tia..., joer... I després, a pillar el taxi pel carrer XDDD

Un cop a l'aeroport ens va tocar esperar-nos segles fins a poder agafar el nostre avió (hi vam arribar a les 4:30, més o menys i fins a les 8:10 no sortia el nostre vol... :(), però finalment vam poder despegar i arribar a BCN. Per cert..., el vol va ser preciós ja que en una finestra era de dia i en l'altra de nit i l'aterratge meravellós, mai ho havia vist tant bonic :D.

Un cop a BCN, vam agafar les maletes molt depressa i ens en vam anar a buscar el cotxe per arribar a Lleida vora les 2:00 de la matinada... Per part meva estava exhausta XDD, però va valdre la pena :D


Com a conclusions en puc extreure el següent:
  • La gent, per norma general, és molt amable, però malahuradament sempre et trobes excepcions molt desagradables, com la recepcionista de l'últim dia. No obstant, els taxistes i els dels restaurants... van ser encantadors
  • El trànsit és caòtic i sembla que estiguin molt acostumats als atropellaments... :S
  • El transport públic és dolentíssim i la zona on estàvem està molt mal comunicada
  • La única zona que realment vaig trobar bonica de la ciutat és la zona de la desembocadura del Tajo, la resta no paga la pena
  • No podríen haver fet la ciutat plana? Jolin..., quantes pujades i baixades!! És pitjor que "La Orotava" de Tenerife... :(
  • Les conferències van ser interessants i sobretot em va agradar moltíssim haver tingut el privilegi de conéixer al senyor Davis
  • Els professors es van portar la mar de bé :D
  • Em va saber greu no poder veure les presentacions de l'Ansótegui i de l'Argelic i no poder estar present en la competició de solvers
  • El món informàtic és molt friki, espero no acabar com aquel japonés que es tocava els cabells compulsivament o com el programador aquell que programava mirant de costat... :S
I bé..., això és tot de la crònica del Congrés SAT2007 - Lisboa