dimecres, 19 de desembre del 2007

Un professional venut com a complement

Ahir a classe em vaig assabentar d'una notícia sorprenent. Sé que tothom té un preu, el que no sabia és que un "professional" sortit de la UdL només valgués un incentiu econòmic per un grup de professors (podeu veure la notícia font a menéame i 3cat24).
Sé que el rector de la universitat garanteix que no hi haurà un decrement del nivell però..., no sé per què, no m'ho acabo de creure (llegir en to irònic). De debò algú es pensa que si l'increment de sou del professorat depèn del nombre d'aprovats en les seves classes això no repercutirà en el nivell? Evidentment, hi ha molts professors realment conscients de la seva feina que faran els que ells creguin convenient, però no ens enganyem..., molts altres agafaran el caramel.
Posats a demanar bajanades, com a alumna, reivindico el meu dret a no estudiar, aprovar i, a sobre, cobrar per fer-ho (o no fer-ho, segons com es miri), que amb alguna cosa m'he de pagar els meus capricis, no?! Home, només faltaria!

Quina carta de presentació se'ns està oferint? Quin recolzament de garantia, professionalitat, d'educació ferma ens dóna la universitat? Personalment, veig que els alumnes de la UdL aniran a entrevistes de treball i, si aquestes són serioses i de qualitat, en el moment en que els entrevistadors sentin la paraula UdL es posaran a riure!

Com a alumna exigeixo el dret de tot l'estudiantat de la universitat a rebre una educació de qualitat amb un nivell elevat. Sé que hi ha professors que no saben ensenyar i que això pot ocasionar l'aparició de suspesos que no hi haurien de ser. Però no ens enganyem..., el grau de suspesos no es deu majoritàriament a aquest factor. Que tenim els bars molt aprop i la temptació és gran... Però ho sento molt, "a l'enemic ni aigua". Perquè hi hagi un gran grup de persones en una classe que no estigui disposada a treballar, que vegi la universitat com una gran festa i que s'hagi "planificat" (saben què vol dir aquesta paraula?) la carrera a 10 anys vista no és culpa dels que realment volen treballar. Fins i tot, la majoria dels que es passen la vida al bar, posteriorment, agrairan haver rebut un bon ensenyament.
De la mateixa manera que un fumador té dret a podrir els seus pulmons però no els meus en llocs públics (tot i que hauria de ser a tot arreu, però això és un altre tema), jo i tota la resta d'alumnes tenim el dret a demanar l'educació que ens mereixem com a futurs professionals i no només la que poden assolir aquells que es passen el dia gratant-se la panxa sense fer res!!

Simplement és indignant.
No vull passar per allí on em diguin!
No vull haver-me d'esforçar més en el meu treball perquè, per quatre que no volen treballar, les classes, exàmens... eren més fàcils i no se'ns va donar la matèria que pertocava!
Vull tenir una bona base!
Vull que se'm formi com a bona enginyera!
No vull que se'm tracti com el "pito del sereno" perquè la meva universitat no sap fer les coses com déu mana!

De debò només tinc el preu de..., quant? 100€?, 200€?... 500€? Tant em fa!
Que sóc una persona, no només un expedient o un "sí, aprovada, em frego les mans perquè rebré més euros" o "no, suspesa, merda, no em pagaran més"! En un futur m'agradaria guanyar-me la vida del que he estudiat!

Encara sort que estudio a l'EPS i encara hi ha rebel·lia en el seu interior!

1 comentari:

Almlys ha dit...

Jo tinc la impressió que el nivell a Lleida cada vegada es més baix. Jo personalment després de l'infern que vaig passar a Batxillerat m'esperava que la carrera fos bastant més difícil de lo que hem vaig acabar trobant.
Lo que hem preocupa d'aquest petit incentiu, es precisament lo que comentes. Penso que per una banda hi ha professionals amb una certa ètica que no agafaran el caramel, però vist com esta el pati, com esta el món, com funcionen les coses això acabarà, no només baixant el nivell, sinó creant un cert desprestigi que perjudica directament als titulats.

Es que al final, la universitat es només una fàbrica de titulats, on els amos de la fàbrica s'esperen un cert nivell de producció anual, i si aquest no arriba a les expectatives, doncs acaben fent barbaritats per augmentar la producció, creant un producte més barat i de qualitat molt més pèssima. I a la llarga això acabarà esclatant.

I si, penso que al Màster ens podrien haver exprimit molt més (encara que en el meu cas parlo de forma bastant egoista respecte als estudiants que compaginen el Màster amb la feina i/o altres carreres/estudis).

El pesimista ha hablado.