dilluns, 26 de novembre del 2007

Sun Microsystems

Mentre estic fent una instal·lació neta del portàtil d'Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 (bé, per ser acurada, és la tercera instal·lació que faig avui, que no hi ha manera que el meu portàtil es tragui l'Ubuntu sense problemes a la primera) i avorrida de fer la memòria del CAP, m'he posat a mirar per internet i he anat a parar a la pàgina de Sun Microsystems.
Si ara vingués algú i em digués que després de titular-me en el Màster en Programari Lliure ja no puc continuar estudiant més i que, per tant, he d'escollir una empresa on m'agradaria treballar i donar-li el meu currículum, la que sense cap mena de dubte escolliria és Sun Microsystems. Realment és una empresa que admiro per tota la tasca que fa.
Quants desenvolupadors de llenguatges diferents a Java poden gaudir d'una API tant ben feta i documentada com la que ha realitzat Sun? D'acord, em podeu dir que això es fa amb javadoc, que no implica cap esforç. Doncs no hi estic d'acord, ja que implica tenir tota una política de documentació al darrera que faci que els desenvolupadors de l'API de Java siguin conscients dels comentaris que han de posar en el seu codi per tal que, posteriorment, l'aprenentatge del llenguatge sigui fàcil per la resta de programadors.
D'altra banda, què me'n dieu de les seves aplicacions? Personalment he provat l'IDE NetBeans i el servidor J5EE Glassfish (versió lliure del que abans era l'Application Server) i puc dir que tots dos són fantàstics.
En quant a l'IDE NetBeans, està especialitzat en Java, però mica en mica sembla que van apareixent plugins per altres llenguatges (en l'actualitat podem trobar el de C/C++ el qual va perfecte tot i que li manca la funcionalitat d'autocompletition). Excloent aquesta manca de suport per als llenguatges, val a dir que la manera de treballar de l'IDE és realment agradable, s'entèn amb molta facilitat, és fàcil d'utilitzar i, el que per mi és molt important, és bastant lleuger (quan obro l'Eclipse sembla que el meu portàtil hagi de sortir disparat XDD).
Pel que fa a Glassfish, em va deixar astorada el potencial administratiu via web que ofereix aquest servidor per aplicacions J5EE. Al meu parer és un servidor molt potent, que dóna suport complet a les EJB 3.0, atractiu, fàcil d'utilitzar i d'administrar, entenedor... Personalment, m'agrada moltíssim més que el JBoss de RedHat.
Finalment, Sun ofereix tot un conjunt de documentació addicional tal com manuals, tutorials, references... que faciliten molt l'estudi i aplicació de noves tecnologies i de tots els seus productes i serveis.

Realment, si m'hagués de quedar amb alguna empresa per treballar-hi a gust, posaria la mà per quedar-me amb Sun Microsystems, tot i que no estigui en la seva època més esplendorosa.

P.D.: Mentre escrivia aquesta entrada se m'ha acabat la instal·lació d'Ubuntu. Coses de la vida, no pot ser tot perfecte i, per tant, no se m'inicien les X si abans no entro en una tty, la qual em diu que "FWH not detected" XDD

3 comentaris:

Jesús Ojeda ha dit...

Naahhh

Millor Google :P

O ja que hi som, NVIDIA rulz!!
XDD

Almlys ha dit...

Bé almenys no sóc l'únic que ha tingut alguns petits problemes instal·lant l'última ubuntu (via netinstall), en el meu cas sobre hardware nou (que si el rellotge es queda parat (fica el jiffies pq l'altre no va), que si kernel panic per l'irqpoll, etc).

I com diu en chus, millor google ;)

Milana ha dit...

Que no, que no, que a mi m'ha captat l'atenció Sun XDD.
En quant als problemes de linux..., no comment... ¬¬, per què el meu portàtil sempre dóna problemes!!? :'(
Aix.. XDD